środa, 8 stycznia 2014

Cafe latte domowe może ktoś ma ochote ;)?

                                                      CAFE LATTE

Nie każdy ma okazje mieć w domu express do kawy na kapsułki lub chodzić do kawiarenek no nie są tanie to wiadomo. Wiec postanowiłam zrobić sama bez jakiś extra sprzętów kawkę latte. Jest naprawdę smaczna i wcale nie trudna do zrobienia ;) Polecam!

Składniki na dwie duże kawki:
- 2 x szklanki mleka
- 1 x szklanka wody
- 2 łyżeczki kawy zwykłej lub jak ktoś woli rozpuszczalnej
- cukier jak ktoś słodzi według uznania 1-2 łyżeczki
- słoik ;)
- 2 szklanki wysokie



Przygotowanie: 
Kawę wsyp do szklanki,zalej wrzącą wodą, jeśli chodzi o kawę zwykła to około szklanki wody nie cała wejdzie. I jeśli kawa zwykła po zaparzeniu przecedzić trzeba przez siteczko.I dodajemy cukier Mleko wlej do garnka i podgrzej ,nie trzeba gotować tylko podgrzać. Gdy mleko będzie gorące to połowę wlewamy do słoika. Może być słoik litrowy ,zastąpi nam szejker no chyba , że ktoś posiada szejker lub ubijaczkę do mleka. Podobno mikserem też można no , ale ja podaje tak jak ja zrobiłam. Gdy mamy mleko w słoiku to energicznie ruszamy słoikiem żeby troszkę się ubiło i powstała lekka piana tak z 2 minutki. Wlewamy do szklanki i powtarzamy czynność z resztą mleka. Gdy mleko mamy już w szklankach, dzielimy zaparzoną kawę na pół,(ja na oko wlałam). i wlewamy po sciance szklanki kawę do ubitego mleka. I gotowe ;)
      A taki oto efekt : 
 Szklankę wykorzystałam zwykłą do piwka i kawę też zwykłą


3 komentarze:

  1. Mam pytanie, skąd masz taki kursor? Przydał by mi się taki na mojej stronie :) Strona ogólnie świetna i będę stałą czytelniczką :) POZDRAWIAM I CZEKAM NA ODPOWIEDŹ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam kursor znalazłam na stronie z dodatkami do bloga http://www.cursors-4u.com/

    OdpowiedzUsuń